Rozpustné pytle na špinavé prádlo, ale také tašky, sáčky, zkrátka ekologické obaly bez mikroplastů jsou smyslem společnosti Solubrand. „Tlak na ekologická řešení bude stále více sílit,“ říká Peter Theisz, vedoucí prodeje a marketingu firmy, která nedávno zahájila vývoj a výrobu také v Česku. A rovnou s objednávkami na několik měsíců dopředu.
Jak a kdy vznikla myšlenka vytvořit netoxické tašky z přírodních zdrojů, které se snadno rozloží v přírodě?
Myšlenka vznikla tak trochu náhodou v laboratoři v Chile před několika lety. Při testech se povedlo vyvinout produkt, který neobsahuje mikroplasty a je stoprocentně rozložitelný. Nákupní tašky byly první volbou, protože se jich denně spotřebuje na celém světě obrovské množství.
Mám pocit, že i dopadem koronaviru se svět dostává do určité fáze ekologické revoluce, jakou roli v ní hrají ekologické obaly?
Ano, poslední dobou sílí poptávky a objednávky po našich ekologických obalech. Je to dáno i tím, že se média aktivněji věnují této problematice. Máme zde ekologický zákon a tlak EU na ekologická řešení bude dále sílit, což je jenom dobře. Kdybych to měl porovnat s tím, co bylo před rokem a dnes, tak jsme o několik set procent jinde co se týče prodeje ekologických produktů. U nás má velký vliv na zvýšení prodeje i zahájení výroby v Česku. Toto se nám povedlo dotáhnout do zdárného konce teprve nedávno, ale výroba je již nyní plná na několik měsíců dopředu.
Jak je na tom tuzemský trh ve vztahu k poptávce po ekologických obalech ve srovnání se zahraničím? Jak moc je český zákazník vyspělý v ekologickém slova smyslu?
Samozřejmě je prozatím zahraniční trh lepší, ale to bych porovnával jablka s hruškami. Neumím porovnat Evropu a ČR spravedlivě. Severské státy jsou na tom nejdál. Tam je proces zavedení ekologických produktů, třídění odpadů a recyklace na mnohem vyšší úrovni. V ČR se to během posledních pěti až šesti měsíců dost zlepšilo. Je zde hodně firem, které jsou odpovědné a chtějí mít ekologické obaly, které nenesou kompromisy jako je například náročná likvidace obalů, která u našich produktů nemá podmínky. Produkt se rozloží do stoosmdesáti dnů v zemi, přičemž rychlost rozkladu může navíc urychlit vlhkost, mechanické pohyby atd. Myslím, že jsme v Česku na dobré cestě a doufám, že po složení nové vlády to bude ještě lepší.
Můžete nám přiblížit co dále můžeme čekat ve vývoji rozpustných odolných NEplastů a zhruba kdy?
Letos zavádíme či jsme již zavedli na trh několika novinek: Solupets – rozpustné pytlíky na psí exkrementy. Rozpustné pytle na špinavé prádlo, které se rozpustí během pracího cyklu. Ideální pro nemocnice, domovy pro seniory, věznice nebo pro hotely. Produkt pomáhá snižovat riziko přenosu virových onemocnění jako je například Covid 19. Nákupní tašky a pytlíky pro textilní průmysl z filmové fólie, balící fólie. V laboratoři máme dokonce vyvinutou také rozpustnou láhev, ale ta má před sebou ještě hromadu testů a certifikací.
Budete součástí akce Taste Fake MILK v Černé labuti. Na co se tam pod vaší taktovkou můžeme těšit?
Na akci Taste Fake MILK se moc těšíme. V krátkosti tam představím naše portfolio, náš přínos pro společnost a naše plány do budoucna. Během akce budeme předvádět rozpustnost našich produktů v horké vodě a velice rád zodpovím dotazy účastníků akce. Pro všechny z nich jsme připravili malý dárek – nákupní tašky od společnosti Solubrand s.r.o., které jsou ve vyšší gramáži a vydrží jako bavlněná taška co do počtu nákupů. Věříme, že ji pak účastníci akce budou využívat v každodenním provozu, aby mohli potvrdit to, že produkty jsou nejenom skvělé po ekologické stránce, ale i po té kvalitativní.
Více na: www.solubag.cz